Tuesday 18 October 2011

Temu janji 7 - Result

18 Oktober 2011 ( selasa )

Kul 9 pg nak bertolak ke TMC, tiba-tiba phone berbunyi, alamak, call dr TMC, hati dah mula berdebar2...kenapa nie?????????? Suara Vani bertanya akak dah bertolak ke blm? Sampai kul berapa? Ubat pg nie jgn lupa pakai. Kenapa nie?????????? Ada berita baik kak, kami br dapat keputusan darah. Alhamdulillah, suka2 tu jer ayat yg keluar dari mulut aku nie. Kereta tak bergerak, hubby pandang aku mcm2 agaknyer yg dia piker kenapa lak aku suka semcm. Lepas perbualan aku cete pdnya, suka dia, penantian 7 tahun kami dimakbulkan Allah SWT. Dlm perjlnan hanya senyum dan rasa syukur terucap.
Sampai di TMC, 3 org staff TMC tersenyum penuh bermakna, aku masuk jer, dia org dah sakat, senyum aku dia org kata lain mcm, mmg lah, siapa lah tak suka dpt khabar gembira nie. Tunggu Doc tiba, 10 minit seblm kul 11 pg Doc tiba. Tak lama kemudian nama aku dipanggil, kebetulan tiada org lagi pg tu. Doc dah tersenyum, dia suruh dok dekat dia, mmg ada kerusi bersebelahan dia. Dia ucapkan tahniah, terkeluar dr mulut aku Alhamdulillah Ya Allah.

Doc bagi ubat Cyclogest lg, Asid Folic, sampel susu ibu, dia minta aku start minum susu ibu, baik kandungannya. Sampel susu Enfa Mama, aku kurang sikit sbb pernah try jenama nie...tp perisa coklat yg dikasi, try je lah...Doc kasi aku MC 2 minggu, 1hb Nov nie jumpa blk utk scan berapa baby yg jadi...nie pun buat aku berdebar nie...
Kos hari nie, termasuk simpanan embrio utk 3 bln nie....fuh...kena bayar blk fee jumpa Doc...

Kos :

i.             Kos Rundingan                      - RM     40.00

ii.           Scan Perut                            - RM     50.00

iii.         Ubat                                    - RM    497.00

iv.          Kos simpan 3 Embrio            - RM   1,236.00

Total                                RM 1,823.00

No comments:

Post a Comment